Voorpret - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Sanne Dijkstra - WaarBenJij.nu Voorpret - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Sanne Dijkstra - WaarBenJij.nu

Voorpret

Door: sannedijkstra

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Februari 2010 | Nederland, Enkhuizen

Vandaag heb ik mijn intakegesprek gehad bij de Nepal Development Academy (NDA), de organisatie waarmee ik naar Nepal wil. Ik zou te horen krijgen óf het überhaupt mogelijk zou zijn om naar Nepal te gaan en bij welk project ik dan terecht zou komen. Spannend!

Dus om 9 uur vanmorgen naar Utrecht gegaan om op gesprek te komen.
Gelukkig hadden ze goed nieuws. Het is mogelijk! Ik kan in Pokhara Engelse les gaan geven op een Boarding School aan kinderen van een jaar of 8/9 tot 15. Ook gaat ze proberen of ik bij een gastgezin een zolderkamer kan krijgen. De huur is daar voor Nepalese begrippen echt idioot duur: 6000 Nepalese Roepies. Omgerekend dus ongeveer €60,-. Voor onze begrippen een schijntje. Ik vind het al wel aangeven wat een wereld van verschil het is tussen Nepal en Nederland.

Na afloop van het gesprek kreeg ik ook nog een hele stapel boeken mee, waaronder een cursus Nepali en een informatieboek met heel veel mooie plaatjes. Als ik zo de boeken doorblader begint het bij mij al wel te kriebelen. Ik kan niet wachten tot ik daar in de National Geographic kan lopen, tussen al die schitterende gebouwen en mensen. Nu lijkt het allemaal nog een sprookje.

Ik kan het nog steeds niet geloven, maar het gaat nu echt door.
Ik heb me ingeschreven.
De voorpret is nu echt begonnen!!!

  • 18 Februari 2010 - 16:46

    Mam:

    Fantastisch!!
    Ik ben heel blij voor je. Maar ik ga nog even genieten van de 33 dagen dat je nog thuis bent!!

  • 18 Februari 2010 - 17:11

    Krullebol:

    je gaat nu echt!! gefeliciteerd en succes met Nepali (lijkt mij nogal moeilijk) en zorg wel dat je je Art Schenkmuts af hebt of neem het anders mee leer je ze gelijk over breien én schaatsen

  • 18 Februari 2010 - 17:20

    Henk:

    heey Muts van '63!

    Nu gaat het dus echt gebeuren. Ik word een Simon! M'n steunpaal gaat naar Nepal toe!
    Hoe moet dat nou? Monopoly in me eentje? Dubbelpatience maken we er enkel patience van?
    Alsnog vet gefelicicicicteererererd!
    Sanne.... gaaaatt... naarr.... NEPAL TOE!!! ZE GAAT NAAR NEPAL TOE! ZE GAAT NAAR NEPAL TOE! JALALALALALA! (8)

    Missen ga ik je wel, maar nu nog ff genieten van 33 dagen terror samen met jou in 1 huis :D

    Xxxxxxxxxxxx Ju Zussie!

  • 18 Februari 2010 - 20:01

    Buuf:

    geweldig voor je. ik vang je vader en moeder wel op. Maak je maar geen zorgen om hen !! Die zorg neem ik wel op me. Geniet alvast maar van de voorpret.

  • 19 Februari 2010 - 10:11

    Pa:

    Ik vind het heel leuk voor je en ik ben blij dat ik dit mee kan maken.Ik zal het allemaal volgen. Dikke kus Pa

  • 20 Februari 2010 - 11:20

    Pajaap:

    het klinkt allemaal goed en lijkt spannend

  • 23 Februari 2010 - 14:40

    Gladys:

    Heb al meerdere berichtjes gestuurd, heb je ze wel ontvangen???

    Kus Gladys

  • 22 Maart 2010 - 10:47

    Gladys:

    Hai San,
    Jammer dat we elkaar vrijdag hadden misgelopen...Had je zo graag nog even een knuffel gegeven. Nu is het morgen al zover....De laatste dingen inpakken, nog even dit, nog even dat...San, ik bel je vanavond om je gedag te zeggen.

    Dikke kus Gladys

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Enkhuizen

Nepal

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2010

De kakkerlakken en de miertjes

07 Augustus 2010

Verlatingsangst

31 Juli 2010

WK Update (alsnog) NU MET FOTO'S!!!

10 Juli 2010

WK Gekte

13 Juni 2010

Hekserij en Meditatie versus Hollandse nuchterheid
Sanne

Hoi allemaal. 23 maart is het zover. Dan vertrek ik voor 5 maanden naar Nepal! Volg op deze site al mijn belevenissen en schrijf je even in voor de mailinglist. 19 augustus ben ik weer terug. Groetjes Sanne

Actief sinds 17 Feb. 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 26589

Voorgaande reizen:

23 Maart 2010 - 19 Augustus 2010

Nepal

Landen bezocht: